Czy na halę namiotową potrzebne jest pozwolenie?

Hala namiotowa - pozwolenie czy zgłoszenie?

Prawo budowlane wyróżnia dwa sposoby użytkowania hal namiotowych: tymczasowy (do 120 dni) oraz na stałe (powyżej 120 dni). W związku z tym pytanie o to, czy na halę namiotową potrzebne jest pozwolenie czy zgłoszenie, jest jak najbardziej zasadne. Eksploatację obiektu tymczasowego należy zgłosić do najbliższego starostwa powiatowego w przeciągu miesiąca, jeszcze przed rozpoczęciem prac budowlanych. Zgłoszenie powinno zawierać informacje, dotyczące między innymi planowanego terminu demontażu lub przeniesienia obiektu w inne miejsce.

Czy na halę namiotową potrzebne jest pozwolenie? Tak, ale tylko w przypadku, gdy obiekt użytkowany jest przez cały rok. Wówczas konieczne jest uzyskanie pozwolenia na budowę, które nie dotyczy obiektów tymczasowych.

Jakie pozwolenia należy posiadać?

W przypadku hali namiotowej użytkowanej ponad 120 dni należy sobie zadać pytanie nie o to, czy potrzebne jest pozwolenie, ale o to, jak takie pozwolenie uzyskać. Aby otrzymać pozwolenie, należy złożyć wniosek do odpowiedniego organu architektoniczno-budowlanego, zawierający następujące dokumenty:

  • opracowanie projektu budowlanego,
  • plan zagospodarowania przestrzennego,
  • pozwolenie na eksploatację obiektu,
  • decyzje i uzgodnienia, dotyczące hali.

Dopełnienie wszystkich formalności oraz oczekiwanie na decyzję odpowiedniego organu trwa około trzech miesięcy od momentu zgłoszenia wniosku.

Niezależnie od tego, na jaki okres zostanie wynajęta hala namiotowa, Elmark-Wynajem zapewnia klientom kompleksowe doradztwo w zakresie zgłoszenia lub otrzymania pozwolenia na montaż hali.

Skontaktuj się
Dlaczego warto korzystać z naszych usług?
Pełna mobilność

Możliwość przygotowania hali 24h na dobę, siedem dni w tygodniu

Szybki serwis

Na terenie całego kraju.

Przystępne ceny

Atrakcyjne rabaty dla stałych klientów.

20 lat doświadczenia

Na rynku polskim w produkcji i wynajmie hal namiotowych.

Referencje

Nasi partnerzy